כשאנחנו שוכרים בעל מקצוע, חברה שמספקת שירותים מקצועיים בתחום מסוים, בין אם מדובר בשירות חד פעמי ובין אם מדובר בשירות קבוע, הרי שאנחנו מצפים לקבל מהגורם מולו אנחנו עובדים, שירות ברמה גבוהה, עם עמידה מלאה ביעדים, וכן עמידה בזמנים כפי שסיכמנו איתם מראש.
כך למשל, כשאנחנו שוכרים חברת ניקיון בחולון, בין אם זה לצורך ניקיון בתים, ניקיון משרדים, או כל מה מבנה אחר, כולל בניין שלם, הרי שיש לנו ציפיות מסוימות, אנחנו קובעים יעדים ופרמטרים, על פי המטרות שהגדרנו לעצמנו. אותן מטרות, בדרך כלל, מוגדרות במאפיינים מסוימים שנראים לנו חשובים ורלוונטיים.
השאלה היא, כשאנחנו שוכרים חברת ניקיון בחולון או בכל מקום אחר, איך אנחנו יכולים לייצר תהליך עבודה נכון מול החברה, תהליך שיוביל בסופו של דבר לידי כך, שאנחנו נוכל ליהנות מהשירות הטוב ביותר, מבחינתנו, בהתאם למה שאנחנו משלמים לחברה כמובן, בהתאם ליכולות שלה ולתנאים שעומדים לרשותה.
צריך לזכור, כשאנחנו שוכרים חברת ניקיון, אנחנו מצפים מהחברה שתבצע עבורנו שירות שאנחנו לא יכולים לבצע בעצמנו או לא רוצים לבצע, ואנחנו מוכנים להשקיע בכך תקציב מסוים, על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר. אם החברה לא תספק לנו את השירות, הרי שאנחנו מבזבזים לחינם את כספנו וזמננו. לעומת זאת, שירות מקצועי ונכון של החברה, יכול לחסוך לא מעט משאבים ולעזור לנו לתחזק את המבנה בצורה אופטימאלית. במקרים מסוימים, זה יכול אפילו לשפר את ערך המקום.
כיצד יוצרים תהליך עבודה נכון מול החברה?
בשלב ראשון, עלינו לדעת מה החברה יכולה לספק לנו. עוד לפני שאנחנו בוחרים לעבוד מול חברת ניקיון כזו או אחרת, עלינו ללמוד אותה ולדעת מה היא יכולה לספק לנו. אז נוכל להחליט בצורה ברורה, האם זה משתלם לנו.
בשלב השני, אנחנו צריכים לעשות תיאום ציפיות, גם עם עצמנו ביחס למה שהחברה יכולה לספק לנו לנו, וגם אל מול החברה. אנחנו צריכים לעשות תיאום ציפיות בשביל לדעת מה נקבל ומה לא, ואיזה מחיר נצטרך לשלם על השירות. ייתכן מאוד שנגלה שהמחיר איננו משתלם או שנצטרך למצוא פתרונות נוספים, בשביל שנוכל לייצר תהליך עבודה נכון וכולל.
השלב השלישי כבר מתייחס כבר לחוזה שאנחנו חותמים עם החברה. שם עלינו לנסח בדיוק מה הם הצרכים שלנו, מה התנאים ומה אנחנו אמורים לקבל מהחברה. גם אם החוזה איננו מגדיר בצורה מדויקת, אחד לאחד, את כל הצרכים שלנו, הרי שעלינו להגדיר בצורה כללית, אילו שירותים אנחנו מצפים לקבל מהחברה.
השלב האחרון הוא, לייצר תקשורת מול גורם ספציפי אשר ינהל את עובדי הניקיון של החברה, כך שבכל בעיה ובכל דבר קטן, אותו גורם יקבל מאיתנו פידבק ויפעל בהתאם, לתיקון ושיפור המצב.