מה לעשות בעת גניבת רכב

אחד הדברים הכי פחות נעימים שיכולים לקרות לנו, זה להתעורר בבוקר ולגלות שהרכב שלנו נגנב. למרות כל אמצעי האבטחה והמיגון ששמנו ברכב, עדיין הגנבים הצליחו לפרוץ לרכב ולגנוב אותו. סיטואציה כזאת בוודאי יוצרת אצלנו אי נוחות ותחושה מאוד קשה.

גניבה של רכב היא דבר לא נעים מכמה סיבות. ראשית, אנחנו חשים ובצדק, שגורם זר נכנס לטריטוריה שלנו, פלש אליה ללא קשות וגנב משהו ששייך לנו, משהו שעבדנו עבורנו הרבה מאוד זמן. שנית, באופן טבעי, אם הרכב שלנו נגנב, אז אנחנו צריכים למצוא דרך כיצד להסתדר בלעדיו עד שנקנה רכב חדש. לצד כל זה, כעת מתחיל תהליך בירוקראטי מול חברת הביטוח בשביל לקבל את מה שמגיע לנו.

בשביל שנוכל להגיע לנקודה הזאת, עלינו לרכוש ביטוח מקיף לרכב מבעוד מועד, וכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להתנהל. כלומר, עלינו לדעת מה לעשות אחרי שהרכב שלנו נגנב. זאת בשביל שנוכל לקבל את כל מה שמגיע לנו.

מה עלינו לעשות במקרה של גניבה?

בעיקרון, המטרה שלנו אחרי שאנחנו מגלים שגנבו לנו את הרכב, הוא לממש כמה שיותר מהר את הפוליסה שברשותנו, בשביל לקבל פיצוי כספי ואולי אף רכב חלופי לתקופת מה. כאמור, לשם כך צריך לרכוש ביטוח מקיף לרכב בצורה נכונה.

בשביל שנוכל לממש את הפוליסה שברשותנו, עלינו לפנות למשטרה ולדווח על גניבה, הם יספקו לנו מסמכים שמלמדים שאכן זה קרה, לאחר מכן נפנה אל חברת הביטוח ונציג בפניהם את המסמכים ונבקש לתבוע את הפוליסה ולממש אותה.

כעת זה תלוי עד כמה חברת הביטוח מספקת שירות מהיר ויעיל ללקוחות שלה. במקרים רבים, בסיטואציות כאלו, החברה דואגת לפעול כמה שיותר מהר, על מנת שהמבוטחים שלה לא ימצאו את עצמם ללא מענה. זה נכון לגבי פיצוי כספי וזה נכון לגבי מקרים בהם החברה מספקת רכב חלופי.

צריך לציין, שלא כל בעל רכב זכאי לכך. כלומר, זה תלוי כמובן בסוג הפוליסה, בתנאים שהיא כוללת, ולמה בדיוק חברת הביטוח מתחייבת ובאילו מצבים. ייתכן מאוד שחברת הביטוח תרצה לבחון את המקרה, בשביל לוודא שאכן אנחנו עומדים בתנאי הפוליסה (למשל, אם התנאי היה להתקין מנגנוני אבטחה מסוימים ולא עשינו זאת, הרי שיש עילה לחברת הביטוח לא לממש את הפוליסה מצידה).

כיצד רוכשים ביטוח מקיף בצורה נכונה?

כשאנחנו רוכשים רכב, עלינו לפנות אל חברת ביטוח ולקנות ממנה פוליסת ביטוח מקיף לרכב, כמו פוליסות אחרות (חובה וצד ג'). לשם כך יהיה נכון מצידנו לבחון מה כל חברת ביטוח מציעה ולראות איזו הצעה הכי משתלמת עבורנו.

אנחנו יכולים לעשות זאת דרך אתר Wobi סוכנות ביטוח דיגיטלית המובילה בישראל בהשוואה ורכישת ביטוחים, כאן נוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי, הצעות מחיר וכן נוכל לבצע השוואה שתעזור לנו לבחור את הפוליסה המשתלמת עבורנו.

תמונה: Shutterstock

אהבתם את המאמר ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest