ביטוחי רכב – צד ג'? מקיף? או חובה בלבד?

רבים מהאנשים אשר רוכשים רכב או מתכננים לרכוש רכב, מוצאים את עצמם מתמודדים עם הדילמה הבאה – אלו ביטוח רכב כדאי להם לעשות?

האם להסתפק בביטוח חובה בלבד – בכל זאת, מדובר בביטוח היחיד המחייב אותם ע"פ חוק.
האם לעשות בנוסף גם ביטוח צד ג' – ללא ביטוח צד ג', הם הרי חושפים את עצמם להוצאות כספיות גבוהות במקרים של תאונות ופגיעה ברכבים אחרים או ברכוש של צד שלישי.

ואולי כדאי להשקיע קצת יותר ולעשות ביטוח מקיף לרכב – מה שיקנה את השקט הנפשי וההגנה המקסימאלית..

ובכן, לכל אחת מההחלטות יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלה, כמו גם את בעלי הרכב עבורם היא יותר מתאימה.

אם גם אתם מתמודדים עם התחבטות שכזאת, להלן מספר שיקולים אשר בכוחם לסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה:

ביטוח צד ג'

מדוע לעשות?

  • ביטוח צד ג' מעניק כיסוי עבור נזקים אשר נגרמו לצד ג' בעקבות תאונה – וכידוע, גם נהגים זהירים חשופים לתאונות ופגיעות שכאלו.
  • במקרים רבים, חוסר תשומת לב רגעית, יכולה לגרום לכם להיכנס ברכב, בגדר וכו' ולהצריך ממכם לשלם סכום כסף גבוה עבור התיקון – עם ביטוח צד ג' תוכלו להיות רגועים בידיעה שהביטוח יכסה את ההוצאה.
  • גם אם הרכב שלכם עלה כמה אלפי שקלים, אתם עלולים להיות מעורבים בתאונה עם רכב יוקרה אשר שוויו מאות אלפי שקלים (ואף יותר) – ואז אתם עלולים למצוא את עצמכם נאלצים לשלם מאות אלפי שקלים לבעל הרכב – ביטוח צד ג', ימנע את ההוצאה.

מדוע לא לעשות?

  • אם אתם מתכננים לעשות ביטוח מקיף לרכב, הוא כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג', אז אין צורך לעשות בנוסף גם את הביטוח המדובר.

ביטוח מקיף לרכב

מדוע לעשות?

  • היתרון המרכזי של ביטוח מקיף לרכב טמון בביטחון אותו הוא מעניק – כאשר, אם לדוגמא, נדרשתם לקחת הלוואה לרכישת הרכב, אם לא תעשו את הביטוח והרכב חלילה ייגנב, דבר זה יכול לגרום למפח נפש משמעותי ולפגוע פגיעה מהותית במצבכם הכלכלי.
  • ביטוח מקיף לרכב כולל שורה ארוכה של כיסויים ובין היתר, מפני מקרים של: גניבת הרכב, כיסוי נזק כתוצאה מתאונה, פיצוי עבור נזקים שמקורם במפגע טבע ועוד.
  • קיימת אפשרות להרחיב את כיסויי הביטוח – כמובן, שההרחבות כרוכות בעלות כספית נוספת כאשר, בין הכיסויים: שירותי גרירה, תיקון פנצ'ר או מראות ועוד…
  • ביטוח מקיף לרכב כולל בתוכו גם את ביטוח צד ג', כך שאם אתם עושים ביטוח מקיף, אין צורך בביטוח צד ג'

מדוע לא לעשות?

  • ביטוח מקיף לרכב כרוך בעלות כספית לא נמוכה ולא בטוח שיש ברשותכם את התקציב הנדרש עבור המטרה.
  • אף אחד לא יחזיר לכם את הכסף אותו אתם משלמים מדי חודש עבור הביטוח. כך שאם אתם נהגים מאוד זהירים, חשוב שתיקחו בחשבון גם את הנושא הזה.
  • אם רכשתם רכב מיד 2 בעלות יחסית נמוכה, מאוד יכול להיות שההוצאה הכספית עבור ביטוח מקיף לרכב, תראה לכם לא הגיונית ואפילו מופרחת..

האם כדאי להסתפק בביטוח חובה בלבד?

ביטוח חובה, אמור להבטיח פיצויים כספיים ומימון הוצאות רפואיות לנפגעים בתאונות דרכים בהם הרכב מעורב – הוא לא מכסה נזקי רכוש.
מהסיבה הזאת, מי שלא רוצה לקחת סיכונים ולמצוא את עצמו נאלץ לשלם עשרות ומאות אלפי שקלים חשוב שישקול לעשות ביטוח צד ג' לכל היותר ואף את האפשרות להשקיע בביטוח מקיף – כי בסופו של דבר אין מחיר לשקט הנפשי.

תמונה: https://unsplash.com/photos/fwYZ3B_QQco

אהבתם את המאמר ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest