מגמות ושיפורים בתחום עיצוב רכבים לשנת 2023

בעוד שבימינו מייצרים רכבים חשמליים שמסוגלים להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2-4 שניות בממוצע, נוצרה חשיבות עליונה בייצור רכבים אווירודינאמיים, יציבים ובעלי מרכז כובד (בד"כ נמוך) המסוגל להתמודד עם נהיגה בשנת 2023. מה עוד השתנה בשנים האחרונות? הנה המידע.

אין ספק, שעיצוב הרכב עשה כברת דרך בשנים האחרונות. עם השנים, מכוניות הופכות בטוחות בפער משנים עברו, יעילות ומעוצבות בעיצובים נועזים יותר, אבל גם בעיצובים יותר פרקטיים וחסכוניים (עיצוב אווירודינאמי חסכוני יותר בדלק). בעוד כי תכונות בטיחות מסוימות כמו זיהוי נקודה עיוורת הפכו לסטנדרט כמעט בכל רכב חדש המיוצר כיום, נוספו למערך הרכבים העולמי גם הרכבים הבאים:

  • רכבים היברידיים
  • רכבים חשמליים
  • רכבים מונעי גז
  • רכבי מיקרו
  • רכבים חשמליים עירוניים קטנים

עידן ה-AI בתעשיית הרכב

כבר שנים לא מעטות שנהגים עולים על הכביש המהיר, מכניסים את הרכב למצב "בקרת שיוט" ונהנים מרכב שנוהג עבורם. אמה-מה, בשנים האחרונות החלה טכנולוגיית הבינה המלאכותית לפרוץ דרך, ונכון להיום, כל חברות הרכבים משתפות פעולה עם חברות תוכנה העוסקות באינטליגנציה מלאכותית. עם הזמן, יותר ויותר אנשים יחפשו מימון לרכב מהסוגים האלו, כאשר הטכנולוגיה תהיה זמינה יותר הן בבחינת הנגישות והן בבחינת המחיר.

רדיו טייפ\דיסק? "צ'יינג'ר" של דיסקים בבגאז'? No More

אם בעבר נהגים היו צריכים להחזיק מלאי של דיסקים או קסטות לטייפ ברכב, בימינו רכבים כבר מיוצרים עם צגים דיגיטליים ומערכות מידע משופרות. רוב הרכבים בימינו מיוצרים עם מינימום של כפתורים אנלוגיים או מכאניים, כאשר השאיפה של רוב חברות הרכבים היא לייצר תאי נוסעים בדיגיטציה מלאה.

העיצוב הכללי של הרכבים

עד השנים האחרונות, רכבים היו מיוצרים בעיצובים מרובעים למדי אשר כללו שימוש בחומרי פח כמעט בלבד (למעט השלדה כמובן). בימינו משתמשים במגוון חומרי גלם, כמו למשל חומר הקרבון אשר משמש עבור הפחתת המשקל ברכבים (בעיקר רכבי ספורט). קרבון עשוי להפחית את המשקל של הרכב בכמה אחוזים ניכרים, מה שעשוי להתבטא בביצועיה של המכונית.

לסיכום, להיכן עולם הרכב פוסע?

בסופו של דבר, תעשיית הרכב צועדת יחד עם תעשיות אחרות בעולם לכיוון של עולם בר קיימא, ירוק וידידותי יותר עבור המתגוררים בו, אנחנו, בני האדם. לכן, תעשיית הרכב כבר לא מעט שנים רצה לכיוון של ייצור רכבים חשמליים. חברת VOLVO, למשל, הצהירה כי בעשור הקרוב בכוונתה לייצר רכבים חשמליים בלבד.

בין אם מעוניינים לרכוש רכב מסוג כזה או אחר, ההמלצה הכי חמה היא להתחיל לשקול מעבר לרכבים חשמליים. אם אין ביכולת או בתקציב, אז מומלץ למזער את טביעת הרגל הפחמנית ע"י מעבר לרכבים היברידיים. בסופו של יום, כולנו מתגוררים כאן וכולם היו מעוניינים לחיות ירוק יותר.

אהבתם את המאמר ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest