הילד צריך אוטו ? מהפכת מכוניות המיני עושים לכם סדר

מכוניות המיני הגיחו לחיינו לפני מספר שנים והפכו את חווית הנהיגה שלנו למהנה ומרגשת בהרבה. מדובר על מכוניות אשר מיועדות בעיקר לנסיעות עירוניות והן עושות את העבודה על הצד הטוב ביותר. בעולם הרכב ישנן קטגוריות רבות כאשר קטגוריית הסופר מיני נחשבת למאוד יציבה. נהגים רבים מצאו מזור בדגמי הסגמנט הזה הודות לביצועים ואיכות הנסיעה וזאת למרות הממדים הקומפקטיים יחסית. כך הפכו מכוניות הסופר מיני לכוכבות האמתיות של העיר.

בישראל נחתו לאחרונה מספר דגמים חדשים ששייכים לקטגוריית הסופר מיני. המכוניות החביבות נוחות מאוד לנהיגה וגם לישיבה לצד הנהג ומשדרות יוקרה בטוב טעם וספורטיביות מתפרצת. הרכבים מתאפיינים ביעילות וחסכנות מצד אחד ובביצועים יפים מאידך כך שאתם מקבלים את כל החבילה ויכולים להרשות לעצמיכם לצאת לעיר או לשטח ללא כל בעיה.

אילו מכוניות מומלצות?

כל רכב סופר מיני מציג יכולות שונות והתחרות היא לא פשוטה בכלל. על כן יהיה עלינו לסקור את כל הפרמטרים השונים ולבסוף להחליט איזה רכב סופר מיני נרכוש:

  • נוחות – אמנם כיום כל רכב שמכבד את עצמו מצויד במערכת מתלים איכותית אשר מונעת טלטולים ושומרת על היציבות של הרכב בזמן נסיעה ובסיבובים חדים. מאידך ישנם רכבים אשר עושים את העבודה טוב יותר מהשאר. סיאט מי לדוגמא הינו רכב אשר מצויד במושבי קומפורט אשר מספקים תמיכה לנהג ומאפשרים לו לנהוג גם בדרך משובשת וגם לאורך קילומטרים רבים. הנוחות היא אלמנט חשוב מאוד שניתן לחוש בו מיד כשמתיישבים בכיסא הנהג. כדאי לוודא שגם לנוסעים יהיה מספיק מקום לרגליים ושגובה תקרת הרכב תהיה מספיק גבוהה.
  • בטיחות – עניין חשוב לא פחות. רכבי סופר מיני הם קטנים ומן הסתם פגיעים יותר בכל מה שקשור להתנגשויות ותאונות שונות היצרנים אשר מודעים למצב פיתחו מערכות בטיחות שונות שנועדו למנוע פגיעה בנהג והנוסעים. קיה פיקנטו לדוגמא מבטיחה בקרת יציבות אלקטרונית שתבטיח שליטה מצוינת במערכת ההיגוי, מערכת בלימה ABS שתקטין את מרחק העצירה ועוד.
  • תחום הביצועים נכנס לקטגוריה של הנאה ובטיחות. מצד אחד רכב חזק אשר יודע לתקוף סיבובים בשלווה ומצד שני האפשרות להאיץ במהירות כאשר זה נדרש (עקיפות למשל). שברולט ספארק לדוגמא נחשבת לחזקה בעלת מנוע עם 98 כ"ס אשר ביחד עם תיבת הילוכים אוטומטית יעשו את העבודה גם בכביש בן עירוני.
  • מדד הזיהום – מדובר על קטגוריה שתפסה פופולאריות בשנים האחרונות ורבים מבקשים לדעת מה מדד הזיהום של הרכב שבו הם מתעניינים. סוזוקי סלריו הוא רכב שנחשב לבעל פוטנציאל זיהום נמוך יחסית. (3 מתוך 12 דרגות). ככל שהרכב פולט פחות זיהום כך נוכל לשמור על הסביבה שלנו וזהו פרמטר חשוב מאוד.
  • חיסכון בדלק – הרכבים הקטנים גם נחשבים לחסכוניים יותר מאשר אלו המשפחתיים אך גם ביניהם ישנם כאלו שחסכוניים ויעילים יותר מהשאר. טויוטה אייגו הינו רכב בין החסכוניים ביותר שמסוגל לעשות גם 23 ק"מ לליטר. מנוע שלושת הצילינדרים שלו הינו יעיל במיוחד ומאשר חיסכון של כסף ובלאי למנוע.
  • עיצוב הוא החלק הכיפי שבו אנו בוחרים איזה דגם לרכוש, מה הצבע שאנו מעוניינים בו וגורמים שונים שקשורים במבנה החיצוני של הרכב. פיג'ו 108 הינה מכונית סופר מיני מעוצבת למשעי וניתן להשיגה במבחר של צבעים ותוספות עיצוב.

מה הופך אותן לכאלו מוצלחות?

נתח המכירות של מכוניות הסופר מיני בארץ הוא משמעותי מאוד והתחזית היא שהוא רק יגדל בעתיד. רבים בוחרים במכונית חסכונית, נוחה וזריזה שתיקח אותם ממקום למקום בעלות נמוכה בהרבה מאשר המכוניות המשפחתיות המסורבלות. ישנה תחרות גדולה מאוד בין היצרנים ולמעשה כל המתחרות הן איכותיות מאוד. המכוניות קיבלו לאחרונה שדרוג רציני בתחום המנועים והגימור החיצוני והן מספקות הרבה מאוד תמורה בעבור הכסף אשר הלקוח משלם.

מכונית הסופר מיני סיטרואן C1 היא אחד הדגמים הנמכרים באירופה. היא בעלת עיצוב חיצוני יפה מאוד. היא נוחה ותא הנוסעים שלה מאפשר שהייה נוחה לארבעה אנשים די בקלות. גם תא המטען שלה הוא רחב ונוח יחסית לגודלו של הרכב (דבר שמפתיע כל פעם מחדש במכוניות מסוג זה.)  החזית של רוב מכונית הסופר מיני הינה מרשימה מאוד. סקודה סיטיגו לעומת זאת היא דווקא בעלת מבנה סולידי יותר ובוגר והיא מתאימה לאנשים אשר לא מחפשים את החיצוניות ומתרכזים בנוחות וביצועים.

לסיכום, מדובר על רכב שהוא קטן יחסית אך עדיין מספיק גדול על מנת לספק תחושה נוחה לנהג ולנוסעים. הוא בטיחותי ונוח יותר מאשר רכבי המיני ומתאים לרווקים, סטודנטים, משפחה וגם לפנסיונרים אשר גומעים מספר רב שלקילומטרים. המנוע של רכבים מסוג זה מתחילים בדרך כלל מ-1,000 -1,400 סמ"ק והם בעלי ביצועים מפתיעים מאוד ביחס לגודל המנוע שלהם. ברכב מיני אין כל בעיה לעלות בעליה לירושלים עם כל המשפחה ולהפעיל את המזגן על קור. מומלץ לפנות לאנשים אשר מבינים בתחום ולקבל מהם את כל המידע הנחוץ על מנת להבין יותר בנושא זה.

אהבתם את המאמר ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest