סגנונות עיצוב ואלמנטים חשובים במטבחים מעוצבים

מחפשים לרכוש מטבחים מעוצבים בקריות ואתם מתלבטים איך לעצב את המטבח? מאיזה חומרים כדאי לרכוש אותו? ואיך לתכנן את חללי האחסון? בכתבה הבאה נסביר על סוגי העיצובים השונים המוצעים כיום עבור הקהל הישראלי.

העיצוב הקלאסי במטבחים

העיצוב הקלאסי הוא עיצוב ניטרלי כאשר מעצבים מטבחים מעוצבים בקריות. זהו עיצוב עם קווים עדינים במראה מוקפד ובאיכות גבוהה. היתרון של מטבחים אלו, שהם מתאימים לכל עיצוב שקיים לכם בבית והם תמיד באופנה. הם לא מושפעים מטרנדים חולפים. מי שלא יודע על עיצוב ספציפי שהוא מעוניין בו עבור המטבח, יהנה מאוד מסגנון עיצובי זה. בעיצוב הקלאסי אין הפתעות ולכן הוא מתאים מאוד בדירות שכורות שבהן העיצוב משתנה כל הזמן ובבתים שבהם אין סגנון עיצובי מובהק.

העיצוב המודרני במטבחים

העיצוב המודרני הוא עיצוב חדש יחסית שהולך ותופס תאוצה גדולה בשנים האחרונות. מדובר על עיצוב בקווים נקיים, ישרים ללא עיטורים. בעיצוב המודרני יש שימוש רב בגווני שחור, אפור וגוון בטון והצעקה האחרונה במטבחים אלו הוא הגוון המט. עד לפני מספר שנים, הפורמייקה המבריקה הייתה העיצוב המודרני השכיח והיום הסטייל נמצא בצבעים במרקם מט. מטבח בסגנון מודרני מתאים לכל מי שאוהב מינימליסטיות בעיצוב הבית.

העיצוב הכפרי במטבחים

מטבחים מעוצבים בקריות יכולים להיות גם בעיצוב כפרי. העיצוב הכפרי הוא עיצוב מסורתי השואב את ההשראה שלו ממטבחים אירופאים ואמריקאים ובעיקר מבתים הנמצאים באזורי הכפרים שבהם. בדרך כלל יהיה מדובר במטבחים גדולים יותר שבהם אי באמצע והמון שימוש בעץ. כיום העיצוב הכפרי כולל חזיתות מעוצבות, ידיות במראה מיושן וחללי אחסון פרקטיים.

בחירת עיצוב חזיתות עבור המטבח

החזיתות של המטבח הם למעשה החלק הנראה של הדלתות או המגירות. אלו החלקים המעוצבים במטבח וכאשר מחפשים מטבח מעוצב, יש לשים עליהם דגש. אם מדובר במטבח כפרי, יש לשים לב לחיתוכים שבחרתם או לקרניזים שיהיו על הדלתות. אם מדובר במטבח מודרני, יש לשים לב לסוג החומר ממנו הוא עשוי. בחירות נכונות, יעזרו לכם לעצב את החלק הנראה במטבח בצורה איכותית.

בחירת צבעים למטבח

צבעים מכניסים לחלל אופי וחמימות או קרירות, תלוי בצבע שבחרתם. במטבחים כפריים, נהוג להכניס צבעים חמים יותר ובמטבחים מודרניים או קלאסיים, נהוג להכניס גוונים יותר קרים. כיום מגוון הצבעים הוא רחב מאוד ויש מטבחים רבים שבהם יש שילוב של שני צבעים יחד. לרוב יהיה מדובר בגוון אחד ניטרלי כמו שחור, לבן או עץ וגוון נוסף שמכניס צבעוניות כמו ירוק, תכלת, כחול ואפילו ירוק.

לסיכום, לפני בחירת מטבח מעוצב, החליטו על הסגנון שאתם אוהבים ומכאן התחילו לעצב אותו. שימו לב לאלמנטים השונים, לצבעים והחומרים והקפידו על איכות. כל אלו יחד ירכיבו עבורכם מטבח מעוצב עבור הבית שלכם.

אהבתם את המאמר ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest